Philip Van Woensel fonde Why? Insights Company

Le Belge Philip Van Woensel, spécialiste des stratégies de marques et fondateur de l’agence BetoCee, poursuit son aventure entrepreneuriale au Luxembourg avec le lancement d’une nouvelle entité: Why? Insights Company. Son crédo: Observe (the numbers). Listen (to the consumer). Plan (upon insights). Si cette nouvelle entreprise spécialisée en études de marché qualitatives et quantitatives est totalement indépendante de l’agence Betocee, elles ont en commun un sujet de fond: celui de la « Marque ».

Le lancement officiel de Why? a eu lieu ce vendredi 30 octobre 2020, avec une présentation en comité restreint à laquelle ont pu prendre part plusieurs responsables marketing, représentant quelques-unes des plus grandes marques du pays, à l’image de Post, de Lalux, des Moulins de Kleinbettingen ou encore des Domaines Vinsmoselle.

Nous avons posé 3 questions à Philip Van Woensel et pour une fois, celui qui mélange généralement 3 langues quand il nous parle s’en est tenu à une seule pour nous répondre: l’anglais.

Why? c’est quoi?

Why? Is an independent Insights Company founded in Luxembourg. It proposes tailor-made quantitative and qualitative research solutions that enable companies to have a holistic comprehension of how their brands are perceived by consumers. Why? Enables it’s clients to ‘observe, listen and actively plan’ their strategic endeavours based upon relevant consumer insights.

Pourquoi avoir créer Why?, et pour qui?

Currently clients like POST Luxembourg, BIL, Sources Rosport, Moulin de Kleinbettingen, LALUX, Robin, Autopolis, Spuerkeess, Domaines Vinsmoselle, Tango… already use the Insights Tools proposed by Why?. Basically any economic player can have use of our services in order to implement a consumer-centric mindset and decision tool.

Why? has been launched to even more enable its clients to have an objective analysis as well as action plan put in place to guarantee a maximum of relevancy and effeciency in activating their Brand(s), Communication and Activation Plans as well as Product and Shop Experience.

Comment sont liées Why? et l’agence BetoCee?

The link with BetoCee resides in the Consumer-Centric approach both Companies embrace as core philosophy in whatever they may render as service. Why? Insights Company is a 100% independent company that works autonomously. Other than myself being the Founder, there is no financial dependency or link between both companies other than myself.

Our Core objective is to enable our clients to always keep the consumers at the heart of their decisions and this by creating insights that are actionnable.